2021-12-16 08:49Pressmeddelande

Annica Öhling utsedd till ny CFO på APL

Annica Öhling, ny CFO på APLAnnica Öhling, ny CFO på APL

APL (Apotek Produktion & Laboratorier AB) har utsett Annica Öhling till rollen som ny CFO.

-”Jag är glad och stolt över att få jobba i en organisation som varje dag gör en skillnad för den enskilde patienten. APLs uppdrag är mycket viktigt och jag ser fram emot att bidra till den fortsatta utvecklingen tillsammans med mina nya kollegor.” säger Annica.

Annica har lång erfarenhet från ledande befattningar i branschen och kommer närmast från AstraZeneca där hon, sedan 2018, haft rollen som Site Finance Director och Finance Global Transfomation Lead. Under åren på AstraZeneca ansvarade hon för de globala finans- och affärsprojekten samt dess processer och prognoser. Annica har goda ledaregenskaper och lång erfarenhet att driva frågor på företagsledningsnivå.

-”Med hennes gedigna bakgrund blir hon ett mycket värdefullt tillskott i vår fortsatta utveckling på APL och jag ser fram emot att få välkomna henne till oss”, meddelar APLs vd Erik Haeffler.

Annica ingår i APLs företagsledning och tillträder sin tjänst den 14 mars 2022.