2021-10-01 07:31Pressmeddelande

Erik Haeffler tillträder som vd på APL

Erik HaefflerErik Haeffler

Erik Haeffler tillträder idag 1 oktober som vd för APL. Erik kommer närmast från Recipharm som Vice President Manufacturing Services & Head of Sustainability, där han varit en del av ledningen.

“Jag är både glad och förväntansfull över att få bidra till APLs samhällsuppdrag och tillsammans med APLs kompetenta medarbetare och företagsledning få fortsätta den förändringresa som har påbörjats. Idag är bolaget i en positiv utvecklingsfas med en långsiktig strategi och tydliga mål”, säger Erik.

Johan Assarsson, styrelseordförande; ”Vi är glada över att Erik Haeffler nu kliver ombord som vd på APL. Han är en rutinerad chef och ledare med gedigen erfarenhet från ett antal företag inom läkemedelsbranschen såväl i Sverige som internationellt. Vi kommer att ha stor nytta av hans kompetens och erfarenhet för att fortsätta APLs utveckling i enlighet med den beslutade strategin”.