2022-04-01 06:16Pressmeddelande

Filip Ringborg utsedd till ny enhetschef på APL

Filip Ringborg, enhetschef för Affärsutvecking på APLFIlip Ringborg, enhetschef för Affärsutvecking på APL

APL (Apotek Produktion & Laboratorier AB) har utsett Filip Ringborg till rollen som enhetschef för den nybildade enheten Affärsutveckling.

- Jag ser fram emot möjligheten att vara med att utveckla APL:s verksamhet i en tid där fokus på trygg och säker läkemedelsförsörjning i Sverige ökat. APL:s uppdrag är mycket viktigt för patienter med särskilda behov. Med tanke på lärdomar från covid-19 och i ljuset av rådande omvärldssituation är jag glad över att få vara med och bidra tillsammans med mina nya kollegor, säger Filip.

Filip har lång erfarenhet från läkemedelsindustrin och kommer närmast från Recipharm där han sedan 2018 haft rollen som Director Contract Management & Operations Development. Dessförinnan har Filip bland annat arbetat med Affärsutveckling inom Mylan och med Supply Chain och Inköp inom Meda.

- Med Filips gedigna bakgrund blir han ett mycket värdefullt tillskott i vår fortsatta utveckling på APL. Jag är glad över att få välkomna honom till oss, säger APL:s vd Erik Haeffler.

Filip ingår i APL:s företagsledning och tillträder sin tjänst den 1 april 2022.