2019-04-01 13:55Pressmeddelande

Jan Erneberg ny VD på APL

APLs styrelse har rekryterat en ny VD fr.o.m. den 1 april 2019.

Jan Erneberg intar idag rollen som VD för APL. Jan har lång erfarenhet av Life Science-branschen och har tidigare bland annat varit ansvarig för Global Operations inom GE Healthcare och Divisionschef på Pharmacia Biotech AB.

Jan har även arbetat som managementkonsult inom Life Science och agerat mentor och rådgivare till ledande befattningshavare med fokus på frågor som rör komplexa organisationsprocesser inom t ex sjukvården.

”Vi är glada att Jan har tackat ja till detta uppdrag. Med den gedigna erfarenhet han har från branschen kommer han att kunna leda APLs utveckling vidare på ett bra sätt” säger Johan Assarsson, styrelsens ordförande.

APL är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. Vi är ledande kontraktstillverkare inom Life Science i Skandinavien och etablerad partner för tjänster och produkter till apotek. Med våra 489 medarbetare och fyra produktionsanläggningar har vi resurser för utveckling, analys och tillverkning av läkemedel. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv. Läs mer på www.apl.se